Zasady bezpiecznych zakupów
Flagma - portal z ogłoszeniami biznesowymi z ponad 530 264 różnymi firmami sprzedającymi swoje produkty. Każdy z nich ma własne warunki płatności, dostawy, gwarancje obsługi.
1. Uważnie zapoznaj się z informacjami o sprzedawcy, warunkami zamówienia, dostawą, płatnością, zwrotem i obsługą gwarancyjną.
- Zwróć uwagę na to, ile lat dostawca jest na rynku, recenzje, dane o partnerach i klientach.
- Przeczytaj informacje o produkcie/usłudze, którą zamierzasz kupić. Przeczytaj uważnie opis i wszystkie jego cechy.
- Przed złożeniem zamówienia należy określić procedurę i warunki zwrotu i wymiany towaru, warunki serwisu gwarancyjnego u sprzedawcy lub producenta.
2. Poproś o dokumenty założycielskie, sprawdź firmę w rejestrze państwowym
- Nie zgadzaj się na przedpłatę, jeśli nie masz pewności co do wiarygodności firmy.
- Jeśli dostawca nie jest wiarygodny, możesz poprosić o przesłanie karty i innych dokumentów. Znając unikalny numer (kod), który osoba prawna otrzymuje podczas rejestracji, możesz sprawdzić rejestrację osoby prawnej w rejestrze państwowym.
3. Zachowaj wszelką korespondencję ze sprzedawcą
Zachowaj wszelką korespondencję ze sprzedawcą do momentu otrzymania zamówienia.
4. Nie przekazuj danych osobowych osobom trzecim.
Nie podawaj obcym swoich danych osobowych, a mianowicie:
- Kod PIN Twojej karty;
- Twój login lub hasło, aby zalogować się na Twoje konto;
- dane paszportu, meldunku, innych dokumentów.
5. Zachowaj dokumenty, potwierdzające zakup
Zapisz wszystko niezbędne do udowodnienia zakupu: paragon, przekazy pieniężne, wyciągi bankowe, karty gwarancyjne, deklaracje pocztowe, numery telefonów i wszelkie inne dokumenty, które otrzymałeś od sprzedawcy (firmy).
6. Sprawdź swoje zamówienie przy odbiorze
- W przypadku stwierdzenia uszkodzenia lub niezgodności produktu z parametrami, które zostały wskazane w jego opisie na stronie internetowej, należy skontaktować się z pracownikiem firmy kurierskiej w celu sporządzenia protokołu kontroli przesyłki/zamówienia i niezwłocznie skontaktować się ze sprzedawcą tego produktu w celu rozwiązania problemu.
- Zamawiając za pobraniem, natychmiast odmów przyjęcia produktu, który nie odpowiada deklarowanym na stronie, nie odbieraj towaru z poczty.